1. WSTĘPNE PYTANIA DOTYCZĄCE OFERTY I CZARTERU

 

1.1. Jak najlepiej dobrać jacht dla swojej załogi? Jaki jacht polecicie dla dwóch lub czterech osób?

Przede wszystkim wszystko zależy od tego, czy zależy Państwu na jachcie żaglowym, czy motorowym. Jeśli szukają Państwo jachtu żaglowego, to tutaj wybór będzie prostszy i w zasadzie jedyne kryterium to wielkość jachtu oraz budżet. W przypadku jachtów motorowych mamy znacznie większy wybór.

Najważniejsze czynniki, które warto wziąć pod uwagę wybierając jacht opisaliśmy poniżej.

Najważniejszy podział: czy wybieramy spośród jachtów motorowych wymagających patentu motorowodnego (nieco szybsze) czy spośród jachtów „bez patentu” (ograniczenie do 15 km/h, 13m długości i 75kW mocy silnika)
 

I. Jachty motorowe z patentem
 

Jeżeli posiadają Państwo patent motorowodny w naszej ofercie znajdą Państwo kilka propozycji jachtów:

  • szybkie motorówki: Coral 750 (250KM) lub Escapade 600 (150KM)
  • otwartopokładowy Marine Time QX563 (150KM)
  • houseboaty osiągające prędkość nieco większą niż spacerowa (20-40 km/h) - 2x Balt 818 (115KM)

Są to jachty przeznaczone do szybszego pływania, odpowiednie dla osób, które chcą poczuć moc silnika oraz wiatr we włosach. Przypadną do gustu również dla osób, które chcą pływać rekreacyjnie.

Coral 750 oraz Escapade posiadają miejsca sypialne dla maks. 4 osób. Z kolei Balt 818 pomieści max. 6 osób (komfortowo 4-5 os.). Szybka motorówka QX563 zdecydowanie polecana jest dla osób, które chcą poczuć klimat Mazur na jednodniowych wycieczkach. Istnieje również możliwość wyczarterowania szybkiej motorówki QX563 na kilka dni. Mogą na niej spać 2 osoby lub w ostateczności 2 dorosłe osoby + 1 dziecko.

 

II. Jachty motorowe bez patentu

Jaki będzie odpowiedni jacht dla mnie? Ważnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę jest to, czy przyjeżdżają Państwo z rodziną, z grupą znajomych czy w kilka par. Niektóre z naszych jachtów mają otwarte koje, są to jachty np.: Nexus 870 Revo, Janmor 700. Reszta naszych jednostek „bez patentu” posiada zamykane lub zasłaniane zasłonką koje (Balt 818 40KM). To aspekt często brany pod uwagę przy tego typu wyjazdach.

Następnym kryterium, które należy wziąć pod uwagę jest ilość osób, z którą planują Państwo przyjechać na Mazury, jakie oczekiwania mają Państwo wobec standardu jachtu oraz posiadane przez Państwa doświadczenie żeglugowe.  Jeśli szukają Państwo opcji ekonomicznej i małych gabarytów jachtu dobrym rozwiązaniem będzie Janmor 700 lub Balt 818 Tytan (oba dla 4-5 osób)

Z kolei nieco większymi jednostkami w przystępnej cenie są jachty Nexus 870 Revo – tutaj na otwartej przestrzeni zmieści się 6 osób. Jachty większe gabarytowo to cenione Balt 918 Tytan lub Balt 1018 Tytan (6 osób / 3 podwójne zamykane koje), Stillo 30 (6 osób), Suncamper 35 (7 osób) czy Nautic 900 (6 osób). To jednocześnie jachty na najwyższym poziomie wykonania i standardzie wyposażenia.

Podczas rejsów w cieplejsze dni być może przypadnie do Państwa gustu możliwość sterowania z górnej sterówki (flybridge). Wówczas zachęcamy do rozważenia wyboru jachtów wyposażonych w sterowanie na flybridge. Są to: Balt Tytan 1018 oraz Suncamper 35.

Świetną opcją na bliski kontakt z naturą będą także Balty 818 Tytan, umożliwiają one zdjęcie materiałowych bimini, dzięki temu będą mieli Państwo lepszą widoczność na jeziora bez szyb i kabiny dookoła.

Inne jachty posiadają osłoniętą z trzech stron kabinę bez tylnych stałych drzwi wejściowych oraz zdejmowane bimini od strony rufy, dzięki temu możesz zawsze je zdjąć lub założyć – w zależności od pogody i potrzeb. Te jachty to np. Stillo 30, Nexus 870 Revo, Janmor 700, Nautic 900.

Gdyby mieli Państwo dalsze pytania co do wyboru jachtu, zapraszamy do kontaktu.

TL;DR :) A weźcie tak w skrócie :)

Jachty żaglowe - Antila 30 lub Tango 33

Większa prędkość (20-35 km/h) i komfort houseboata - Balt 818 Tytan 115KM (2 sztuki)

Szybka motorówka (60-70 km/h) z dużym silnikiem? - Coral 750 lub Escapade 600

Duży, przestronny houseboat bez patentu z flybridgem? - Suncamper 35 (2 sztuki) lub Balt 1018 Tytan

Komfortowa przestrzeń dla większej załogi z zamykanymi kabinami? Idealne będą: Stillo 30, Balt 918 Tytan, Balt 1018 Tytan Fly lub Nautic 900

Jacht motorowy bez patentu dla małej załogi lub załogi z mniejszym doświadczeniem? Janmor 700 lub Balt 818 Tytan 40KM

Komfortowa i otwarta przestrzeń dla lepszej integracji załogi w niewygórowanej cenie? Nexus 870 Revo (2 sztuki)

Szybka motorówka do pływania dziennego do wynajmu na pół dnia lub cały dzień z ekonomicznym silnikiem? - Marine Time QX563
 

Wynajem na godziny w zgodzie z naturą? - Katamarany solarne Solliner (2 sztuki)

Szybka motorówka ze sternikiem? SeaRay 265 Sundancer 
 

1.2. Jak wysoka jest kaucja?

Kaucja wynosi 3000 zł. Jest ona jednakowa dla każdego jachtu i stanowi zabezpieczenie wkładu własnego w ubezpieczenie jachtu. Kaucję można opłacić gotówką przy odbiorze jachtu, a jeżeli przy zdawaniu jachtu nie będzie uszkodzeń, które wymagałyby osobnych wycen, kaucja zwracana jest tego samego dnia.

 

1.3. Jak wygląda sprawa, gdy jacht zostanie uszkodzony? Jest ubezpieczenie jachtu?

Podczas odbioru jachtu nasza załoga sprawdzi jacht na podstawie protokołu oraz wykonanych zdjęć. Jeżeli stwierdzi się uszkodzenie jachtu, zostanie pobrana odpowiednia kwota, która pokryje naprawę. Jeżeli szkody kwalifikują się do likwidacji w zakresie jachtCASCO polisy ubezpieczeniowej, mamy prawo do zachowania części uiszczonej kaucji z powodu zwyżek opłat kolejnych polis ubezpieczeniowych lub kwoty potrzebnej na pokrycie wkładu własnego w ubezpieczeniu.

 

1.4. Czy są jakieś dodatkowe opłaty?

Jedyna obowiązkowa opłata dodatkowa poza ceną czarteru to opłata za sprzątanie jachtu w wysokości 200 zł. Jest ona doliczana każdorazowo do czarteru. Dodatkowo mogą Państwo dokupić:

- pościel (350zł/kpl dla 4-7 osób lub 150zł/kpl dla 1-3 osób) – wówczas otrzymają Państwo komplet pościeli, kołder, poduszek i prześcieradeł;

- szkolenie manewrowe (350zł/ za pierwsze 2h szkolenia, powyżej 2h cena do uzgodnienia indywidualnie);

- wynajęcie profesjonalnego sternika (350-400 zł/dzień + wyżywienie + ew. dojazd);

 

1.5. Pytania dotyczące sprzątania
 

Jaki jest koszt sprzątania jachtu? Jeżeli posprzątam jacht samodzielnie, czy muszę płacić za sprzątanie?

Obowiązkowa opłata za sprzątanie jachtu w wysokości 200 zł, która jest doliczana do ceny czarteru. Opłata jest obligatoryjna, ponieważ łódka jest sprzątana oraz dezynfekowana.

 

Co to znaczy, że jacht muszę oddać czysty i sklarowany? Nie muszę wtedy płacić na sprzątanie?

Jacht powinien być oddany w stanie schludnym i sklarowanym tzn. naczynia powinny być pozmywane, śmieci wyniesione, pokład spłukany, liny sklarowane, rzeczy jachtowe umieszczone na swoich miejscach oraz powinien być opróżniony zbiornik ścieków.

Opłata za sprzątanie jest obligatoryjna. W ramach serwisu po czarterze nasz personel sprzątający posprząta jacht specjalistycznym sprzętem, tzn. odkurzy i zdezynfekuje wszystkie koje i pomieszczenia oraz dokładnie umyje wnętrze jachtu wraz z pokładem środkami czystości przyjaznymi środowisku.

 

1.6 Czy mogę liczyć na rabat? Jaki jest maksymalny rabat? Czy dostanę większą zniżkę, jak wezmę 2 jachty?

W naszej ofercie znajdą Państwo zróżnicowaną ofertę rabatową. Posiadamy rabaty dla studentów oraz rodzin z dziećmi (nie trzeba mieć Karty Dużej Rodziny), doceniamy również naszych stałych klientów oraz osoby, które skorzystają z usług profesjonalnego sternika. Rabaty sumują się, maksymalny rabat nie może przekraczać 10%.

- do 5% - stali klienci, 10% - stali klienci min. 3 sezony

- do 5% - przy czarterze na min. 2 tygodnie

- do 5% - studenci oraz uczniowie

- do 5% - czartery rodzinne z dziećmi

- do 5% - przy czarterze z naszym sternikiem

Jeżeli byłby/byłaby Pan/Pani zainteresowany/a wyczarterowaniem większej ilości jachtów jednocześnie, z chęcią przygotujemy indywidualną ofertę.

 

1.7. Czy jest możliwość wydania/zdania jachtu w innym porcie? Jaki jest koszt?

Tak, możemy wydać/odebrać jacht w innym porcie, w pewnych warunkach i w niektórych terminach, jednak wiąże się to z dodatkową opłatą. Cena zależna jest od odległości od portu macierzystego i terminu.

1.8. Jakie jest wyposażenie jachtu?

Każda z naszych jednostek wyposażona jest w niezbędne rzeczy do żeglugi, komplet rzeczy do gotowania (garnki, kubki, sztućce, patelnie, miski itp.). Jeżeli chciałaby/chciałaby Pan/Pani poznać szczegółową listę rzeczy wyposażenia jachtu, proszę zajrzeć na stronę interesującego Pana/Panią jachtu.

1.9. W jakich godzinach mogę odebrać/ oddać jacht? Czy możemy umówić się na inne godziny?

Może Pan/Pani odebrać jacht między godziną 16:00, a 20:00. Natomiast oddanie jachtu jest konieczne do godziny 12:00. Daje nam to gwarancje odpowiedniej ilości czasu na przygotowanie jachtu dla kolejnego klienta. Prosimy pamiętać, o zatankowaniu jachtu, sklarowaniu go oraz o opróżnieniu zbiornika ścieków. Przy czarterach przed- i posezonowych godziny wydań i odbiorów możemy negocjować.

1.10. Czy w Nordjacht można wykupić dodatkowe ubezpieczenie?

W naszej firmie może Pan/Pani wykupić dodatkowe ubezpieczenie podróżne chroniące przed następstwami wypadków czy kosztów rezygnacji z czarteru. Operatorem ubezpieczeń jest ERGO Ubezpieczenia Podróży. Takie ubezpieczenie należy wykupić przed przyjazdem (ubezpieczenie podróży) lub przy rezerwacji (ubezpieczenie następstw rezygnacji).

1.11. Czy mogę zabrać psa na jacht? Jaki koszt?

Zabranie ze sobą pupila na jacht ustalamy indywidualnie. Z reguły nie wpuszczamy zwierzaków, ale przy pewnych rasach i gabarytach zwierzaka możliwe są odstępstwa za dodatkową opłatą 150zł.

 

2. REZERWACJA JACHTU
 

2.1. Ile muszę wpłacić zaliczki?

Zaliczka wynosi 30% kwoty czarteru i płatna jest przy rezerwacji jachtu.
 

2.2. Na jakie konto należy wpłacić zaliczkę?

Zaliczkę można opłacić szybkimi płatnościami poprzez system rezerwacyjny na naszej stronie lub przelewem na konto bankowe podane w umowie czarteru.

 

2.3. Czy mogę wstępnie zarezerwować jacht?

Tak, możemy umówić się na 2-3 dni, gwarantowanej rezerwacji terminu dla Państwa. Jeżeli zdecyduje się Pan/Pani na czarter, należy wpłacić zaliczkę. W chwili jej otrzymania zmienimy status rezerwacji na potwierdzony. W przypadku, gdy nie otrzymamy wpłaty, rezerwacja automatycznie się usunie.

 

2.4. Dlaczego na stronie jest X kwota za dobę, a przy rezerwacji na 2 doby wychodzi tak drogo?

Ceny z cennika umieszczonego na naszej stronie obowiązują przy rezerwacji na min. 4 dni. Przy krótszych czarterach pobieramy zwyżki wg cennika poniżej:

Na naszej stronie w zakładce „Cennik” podane są kwoty wynajęcia jachtu na doby. Poniżej tej tabeli znajduje się szczegółowy cennik, który informuje o dodatkowych opatach/rabatach oraz dopłatach. Jeżeli czarteruje Pan/Pani jacht na krótki okres, doliczana jest kwota. Np.:

  • do czarteru 1 dniowego należy doliczyć 100% kwoty

  • do czarteru 2 dniowego doliczamy 50% kwoty

  • do czarteru 3 dniowego doliczamy 30% kwoty

 

3. PRZED PRZYJAZDEM

 

3.1. Co warto zabrać ze sobą?

  • Powerbank

  • Ładowarka samochodowa (wejście 12V)

  • Dokumenty uprawniające do żeglugi (dotyczy jednostek wymagających uprawnienia)
     

3.2. Czy mogę dokupić pościel/szkolenie manewrowe po rezerwacji?

Pościel lub szkolenie najlepiej wykupić podczas rezerwacji jachtu. Daje to gwarancję dostępności. Zamawiając zestaw pościeli, czy szkolenie manewrowe w późniejszym czasie wymaga to potwierdzenia. Zakup dodatkowej usługi kilka dni przed czarterem nie daje gwarancji dostępności zestawów pościeli bądź instruktorów.
 

3.3. Czy mogę odebrać jacht szybciej niż od 16:00?

Tak, zależy to od terminu czarteru. W szczycie sezonu jeżeli jacht będzie gotowy wcześniej niż 16:00 - poinformujemy Państwa o możliwości szybszego odbioru.

Poza ścisłym sezonem godzina odbioru jachtu jest do negocjowalna.
 

3.4. Czy na terenie portu jest parking? Ile kosztuje? Czy jest strzeżony?

Na terenie Hotelu Tajty znajdują się 2 parkingi. Podczas turnusów czarterowych hotel wskazuje miejsce parkowania. Opłata za parking wynosi ok. 14 zł za dobę.

Przyjeżdżając do naszego portu, należy w pierwszej kolejności udać się do recepcji Hotelu Tajty, aby opłacić miejsce parkingowe. Obsługa recepcji wytłumaczy, gdzie należy pozostawić samochód na czas Państwa pobytu na jachcie. Po opłaceniu parkingu zapraszamy do portu z potwierdzeniem opłaty za parking (dla wszystkich Państwa samochodów). Po okazaniu opłaty zostanie wydana dla Państwa łódka. Wskażemy też chwilowe miejsce postojowe, aby wypakować bagaże. W przypadku, gdy obsługa Hotelu zweryfikuje, że Państwa postój jest nieopłacony i naliczy nam karę regulaminową w wysokości 500zł, będziemy mieli prawo do potrącenia Państwu tej opłaty z kaucji.

 

3.5. Czy mogę zapłacić kartą? Czy kaucję mogę zapłacić kartą?

Płatność za czarter może Pan/Pani opłacić gotówką lub kartą. Z kolei płatność za kaucję możemy przyjąć tylko w gotówce.

 

4. PRZYJAZD I ODBIÓR JACHTU

 

4.1 Pytania ogólne dotyczące żeglugI

Ile paliwa zużywa silnik? Na ile dni żeglugi wystarczy?

Zużycie paliwa jest zróżnicowane od sposobu prowadzenia jednostki i obciążenia jachtu. Z reguły na housebotach wynosi ono od 3 do 5 litrów na godzinę pływania. Przy większych silnikach od kilku litrów na godzinę przy prędkości spacerowej do kilkunastu lub dwudziestu litrach na godzinę przy wyższych prędkościach.

 

Ile dni mogę cumować “na dziko”? Na ile wystarczą akumulatory?

Świeżo naładowane akumulatory powinny wystarczyć na 1 noc nocowania “na dziko” w zależności od intensywności zużycia energii. Proszę pamiętać o tym, że podczas pobytu “na dziko” należy ograniczyć korzystanie z wielu urządzeń jednocześnie, ponieważ może spowodować szybsze rozładowanie się akumulatorów.

 

Czy mogę pływać tylko po jednym jeziorze?

Szlak Wielkich Jezior Mazurskich składa się z wielu jezior, które są połączone kanałami. Pływając na naszych jednostkach są Państwo w stanie przepłynąć cały szlak WJM – z wyłączeniem stref ciszy.

 

Jak daleko jest do Mikołajek/Sztynortu/Węgorzewa/Rynu/Giżycka?

Sztynort znajduje się na północ od naszego portu w odległości 13 km drogą wodną, średni czas dopłynięcia houseboatem prędkością spacerową wynosi około 2-3 godziny. Szybszą jednostką jest to możliwe nawet w 30-60 minut.

  • Węgorzewo znajduje się na północ od naszego portu w odległości około 23 km, średni czas dopłynięcia wynosi około 5,5 godziny.

  • Giżycko oddalone jest około 4,5 km od naszego portu, średni czas dopłynięcia wynosi około godziny.

  • Ryn znajduje się na południe od naszego portu w odległości około 40 km, średni czas dopłynięcia drogą wodną wynosi 9,5 godziny.

  • Mikołajki znajdują się na południe od naszego portu w odległości około 37 km, średni czas dopłynięcia wynosi 8,5 godziny.

Polecamy aplikację „Żegluj”, dzięki której mogą Państwo wybrać dowolne miejsce na szlaku, do którego chcecie dopłynąć. Aplikacja pokaże trasę płynięcia, odległość oraz czas, w jakim dotrą Państwo do wyznaczonego celu. Zachęcamy także do odwiedzenia portalu Mazury24.eu - znajdą tam Państwo wiele informacji przydatnych na Mazurach, w tym także ciekawe miejsca do odwiedzenia przy szlaku.

 

Czy muszę codziennie wracać do portu?

Nie muszą Państwo wracać codziennie do naszego portu. Zachęcamy do cumowania w innych portach, dzięki temu skorzystacie z różnych atrakcji, wydarzeń, które umilą Wasz pobyt. Na aplikacji „Żegluj” znajdziecie szeroki wybór portów oraz opis co dany port oferuje. Niemniej jednak serdecznie zapraszamy do naszego portu, w którym również można miło spędzić wieczory.

 

Gdzie zatankuję łódkę?

Najbliższa wodna stacja paliw znajduje się w Pięknej Górze przy porcie Sailor, oddalona jest około 1,5 km od naszego portu (ok.20 min płynięcia). Kolejna wodna stacja paliw znajduje się w Giżycku niedaleko kanału, około 5km od portu Tajty. Inne wodne stacje może Pan/Pani znaleźć w Sztynorcie, Węgorzewie, Mikołajkach.

 

4.2 Pytania dotyczące portu
 

Czy są na terenie portu wózki, z których można skorzystać, aby wypakować rzeczy?

Tak, na terenie naszego portu dostępne są wózki do przewiezienia bagaży z miejsca rozładunku do jachtu. Można z nich korzystać bezpłatnie.

 

Czy zostanie naliczona opłata portowa, jeśli codziennie będę wracać do portu?

W ramach czarteru mają Państwo bezpłatną pierwszą oraz ostatnią dobę postoju. W międzyczasie hotel ma prawo pobrać opłatę zgodnie z cennikiem portowym.

 

Czy w Waszym porcie można opróżnić fekalia? Gdzie?

Tak, w naszym porcie znajduje się pompa do wypompowania fekaliów. Znajduje się ona przy brzegu – oznaczona jest tabliczką. Koszt wypompowania wynosi 50 zł. Jeżeli będzie Pan/Pani chciał/a wypompować nieczystości, należy podpłynąć jachtem do wyznaczonego miejsca, następnie bosman portowy podejdzie do Państwa i wypompuje. Gdyby bosman nie podszedł, należy podejść do bosmanatu i zadzwonić pod numer, który jest podany na tablicy informacyjnej. Płatność na wypróżnienie nieczystości opłacamy u bosmanów (jest możliwość płatności kartą).

Warto jednak w szczycie sezonu rozważyć opróżnienie fekalii poprzedniego dnia lub w sąsiednich portach, ze względu na duże natężenie ruchu przy pompie portowej spowodowanej chęcią skorzystania z usługi przez wiele załóg. Pozwoli to uniknąć zbędnych opóźnień w zdawaniu jachtu.

 

Czy są toalety/ prysznice na terenie portu? Gdzie mogę kupić żetony?

W naszym porcie toalety są darmowe, należy podejść do bosmanatu i pobrać chip do toalet od bosmana. Należy uiścić kaucję zwrotną za chip w wysokości 20 zł. U bosmanów będzie mógł/mogła Pan/Pani wykupić żetony do pryszniców. Koszt żetonu to ok. 15zł.

 

4.3. Czy mogę podjechać pod łódkę aby się rozpakować?

Nie można podjechać pod samą łódkę. Na terenie naszego portu wyznaczone jest miejsce do rozładowania bagaży znajdujące się bliżej portu niż parking długoterminowy. Dostępne są wózki, aby mogli Państwo przetransportować bagaże pod sam jacht.

 

4.4. Kiedy zwracana jest kaucja?

Kaucję zwracamy od razu po odbiorze jachtu, o ile stan jachtu jest taki sam, jak podczas wydania. W przypadkach poważniejszych uszkodzeń lub uszkodzeń, których nie jesteśmy w stanie wycenić tego samego dnia zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania części lub całości kaucji i rozliczenia jej z Państwem w późniejszym terminie. Wtedy dopuszczamy możliwość zwrotu pieniędzy, jeśli naprawa będzie kosztowała mniej niż potrącona kaucja.

 

4.5. Do kogo mam zadzwonić, gdybym miał/miała problem z łódką?

      Proszę o kontakt z naszym bosmanem pod numerem awaryjnym. Numer podany jest w umowie.

 

4.6 Czy mogę oddać łódkę później niż 12:00? (czartery od soboty do soboty)

Łódkę musi Pan/Pani oddać maksymalnie do godziny 12:00, ze względu na zmianę załóg. W tym czasie wszystkie jachty musimy przygotować dla kolejnych klientów.

 

4.7. Czy dostępne są jakieś aplikacje do żeglugi?

Polecamy aplikację „Żegluj”. Zaletami aplikacji jest:

  • ustalanie trasy płynięcia, w tym określa odległość oraz średni czas płynięcia
  • pokazuje niebezpieczne miejsca, które należy omijać, w tym bojki kardynalne (uruchamia się sygnał dźwiękowy, gdy zbliżamy się do niebezpiecznych miejsc)
  • opisuje każdy port i co się w nim znajduje
  • umieszczone są w niej wydarzenia, w których mogą państwo uczestniczyć

 

Zachęcamy także do korzystania z mobilnej wersji portalu Mazury24.eu

 

4.8. Czy muszę brać wszystkie kamizelki ze sobą? Nie mogę nadmiaru zostawić w porcie?

Należy mieć odpowiednią ilość kamizelek na pokładzie. Podczas kontroli na wodzie może być sprawdzana ilość kamizelek. Musi być ona zgodna z ilością osób, na którą został zarejestrowany jacht.

 

4.9. Jeżeli zgubię/pobiję coś na jachcie, muszę to odkupić?

Mogą Państwo sami odkupić brakującą rzecz, jednak musi spełniać ona takie same parametry jakościowe i wizualne. Jeżeli jednak zdecydują się Państwo, abyśmy to my uzupełnili, zostanie wtedy naliczona i pobrana z kaucji odpowiednia kwota. Pojedynczych szklanek czy sztućców nie pobieramy z kaucji, uzupełniamy je ze stanów zapasowych. Inne drobne akcesoria jak np. Odbijacze czy bosaki naliczamy po cenie sklepowej.

 

4.10 Co obejmuje ubezpieczenie jachtu? Jeżeli będzie większa szkoda niż kaucja, co wtedy?

Ubezpieczenie obejmuje casco oraz OC Skippera. Niemniej jednak jak każde ubezpieczenie posiada wkład własny w kwocie, poniżej której nie działa. Zabezpieczenie tej kwoty stanowi pobrana kaucja, dlatego szkody do wartości kaucji są naprawiane z kaucji. W przypadku szkody większej niż kaucja i szkody kwalifikowalnej do naprawy z ubezpieczenia wypłata z ubezpieczenia będzie potrącona o wysokość wkładu własnego, ale Państwo odpowiadają do wysokości kaucji.

 

5. ZDANIE JACHTU
 

5.1 Kiedy mogę spodziewać się wyceny szkody? Czy zwrócicie resztę pieniędzy?

Otrzymując wycenę szkody zwracamy resztę kaucji jeżeli jest ona większa niż pokrycie kosztów. Odsyłana jest wtedy na Pana/Pani konto bankowe. Mówiąc o wycenie szkody, potrzebujemy z reguły kilku dni, aby ją otrzymać. W przypadku większych uszkodzeń i konieczności korzystania z serwisów zewnętrznych czas wyceny i naprawy może się wydłużyć.

 

5.2. Dostanę większy rabat na kolejny czarter?

Mile widziani są klienci, którzy chcą ponownie wyczarterować u nas jacht. Prosimy o kontakt, gdy zdecydują się Państwo na czarter, a my przygotujemy dla Państwa satysfakcjonującą ofertę :)

 

5.3. Jak działa ubezpieczenia kaucji czarterowej, które można wykupić u Państwa?

W przypadku zaistnienia szkody, która nie podlega wyłączeniom, Nordjacht wystawia Pani/Panu fakturę na kaucję, z która należy zgłosić się do Ubezpieczyciela Kaucji. Ubezpieczyciel Kaucji, dokonuje zwrotu wpłaconej kaucji, a dalsze postępowanie likwidacyjne szkody prowadzone jest między Nordjacht a Ubezpieczycielem CASCO.

W przypadku zaistnienia konieczności potrącenia z kaucji dodatkowych kosztów takich jak koszt opróżnienia ścieków lub uzupełnienia paliwa po Pana/Pani rejsie kwoty takie zostaną potrącone z kaucji, a pozostała kwota zostanie zwrócona.

Koszt składki jest zależny od ubezpieczanej kwoty. Kwota ubezpieczana musi odpowiadać minimum kwocie kaucji. W przypadku ubezpieczenia kwoty wyższej niż wysokość kaucji wyłączają Państwo swoją odpowiedzialność powyżej kwoty kaucji.

 

Kwota [EUR]

500

1000

1500

2000

3000

4000

5000

6000

7000

8000

Składka [EUR]

75

90

135

175

260

345

430

515

600

685

 

W przypadku chęci skorzystania z ubezpieczenia kaucji zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail kontakt@nordjacht.pl lub numerem telefonu 796 600 109.

 

 

Informacje o cookie

Na stronie nordjacht.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.